Uitleg

Energietransitie (RES)

Hoe kan Zeeland de uitstoot van CO2 verminderen? Wat moeten we doen om voldoende duurzame stroom op te wekken? Hoe maken we het vervoer duurzamer?...

Aanvragen

Veldonderzoek amfibieën

Is het een kikker of een pad? Een kleine watersalamander of die zeldzame kamsalamander? Tijdens deze veldwerkochtend of -middag in mei ontdekken de leerlingen het...

Aanvragen

Bijenboel

Wat is een honingbij? Wat doen al die bijtjes in een bijenkast? En waarom zijn bijen zo belangrijk? Tijdens de imkerles vertelt een imker alles...

Aanvragen

Afval is grondstof

In series van 2 gastlessen voor de groepen 1-2, 3-4, 5-6 en 7-8 leren de leerlingen over grondstoffen. Onze wereld produceert steeds meer afval. Tegelijkertijd...

Aanvragen

Natuur in de schoolomgeving

Natuur is nooit ver weg. Je hoeft niet naar een 'echt' natuurgebied om vogels te zien, planten te bekijken of dierensporen te zoeken. Zelfs op...

Aanvragen

Moestuinieren

Een moestuincoach maakt kinderen en leerkrachten enthousiast om zelf groenten en kruiden te kweken op school. Deze gastles dient als eerste kennismaking met de moestuin...

Aanvragen

Afvalworkshops op de BSO

Plastic, batterijen, drinkpakken, verpakkingen of oud papier: wat gebeurt er mee als ze op zijn, kapot gaan of niet meer nodig zijn? Elke week staat...

Aanvragen

Smaaklessen

Proeven, ruiken, horen, voelen en kijken: met alle zintuigen verkennen kinderen het dagelijkse eten in het lesprogramma Smaaklessen. Kinderen maken tijdens de gastlessen verschillende gezonde...

Aanvragen

Ondersteboven van de Zeeuwse bodem

De bodem vertelt van alles over het ontstaan van Zeeland. De bodem is een soort archief, maar ook een voorraadkamer, opslagplaats van drinkwater, voor warmte...

Aanvragen

Gezond snacken

Snacken ongezond? Niet met door de kinderen zelfgemaakte hapjes en tussendoortjes.

Aanvragen