
Hoe kan Zeeland de uitstoot van CO2 verminderen? Wat moeten we doen om voldoende duurzame stroom op te wekken? Hoe maken we het vervoer duurzamer?...
AanvragenHoe kan Zeeland de uitstoot van CO2 verminderen? Wat moeten we doen om voldoende duurzame stroom op te wekken? Hoe maken we het vervoer duurzamer?...
AanvragenIs het een kikker of een pad? Een kleine watersalamander of die zeldzame kamsalamander? Tijdens deze veldwerkochtend of -middag in mei ontdekken de leerlingen het...
AanvragenIn series van 2 gastlessen voor de groepen 1-2, 3-4, 5-6 en 7-8 leren de leerlingen over grondstoffen. Onze wereld produceert steeds meer afval. Tegelijkertijd...
AanvragenNatuur is nooit ver weg. Je hoeft niet naar een 'echt' natuurgebied om vogels te zien, planten te bekijken of dierensporen te zoeken. Zelfs op...
AanvragenEen moestuincoach maakt kinderen en leerkrachten enthousiast om zelf groenten en kruiden te kweken op school. Deze gastles dient als eerste kennismaking met de moestuin...
AanvragenPlastic, batterijen, drinkpakken, verpakkingen of oud papier: wat gebeurt er mee als ze op zijn, kapot gaan of niet meer nodig zijn? Elke week staat...
AanvragenProeven, ruiken, horen, voelen en kijken: met alle zintuigen verkennen kinderen het dagelijkse eten in het lesprogramma Smaaklessen. Kinderen maken tijdens de gastlessen verschillende gezonde...
AanvragenDe bodem vertelt van alles over het ontstaan van Zeeland. De bodem is een soort archief, maar ook een voorraadkamer, opslagplaats van drinkwater, voor warmte...
Aanvragen